måndag 15 juni 2015

Lite bilder från träningslägret i Kalmar

För några veckor sedan föreslog frun att vi skulle åka till Småland sista helgen på hennes långledighet. Problemet var att jag satt på en startplats till Siljan Runt som jag planerat och faktiskt såg fram emot att köra, men chansen att få åka ner till Kalmar och testa tävlingsbanan var helt enkelt en för bra möjlighet för att låta bli.

Det är nämligen så att släkten på min pappas sida bor i Kalmar området med omnejd och vi försöker åka ner någon gång per år och hälsa på.

Vi kom ner på Onsdag kväll till ett litet samhälle som heter Fliseryd där min pappa bor och första träningspasset gjordes på Torsdag morgon. Småland visade sig verkligen från sin bästa sida med temperaturer mellan 23-26 grader, missade tyvärr att smörja in mig :-S



85-90 km solocykling med ett snitt på 35,2km/h är bättre än jag någonsin cyklat. Man inser att Dalarna är väldigt kuperat, iallafall om man jämför med Småland där man kallar garageuppfarten för en uppförsbacke. Efter cyklingen så kastade jag på mig skorna och sprang 10km på runt 49min. Ett riktigt bra premiärpass som gjorde att jag unnade mig något som varit ett undantag hela året :)





Fredagen blev lite samma stuk med ett cykelpass på ca 8 mil, tempot fortfarande högt.


På kvällen så flyttade vi hem till min kusin och hans familj i Kalmar. Dom har barn i samma ålder och vi tycker väldigt bra om Jonas och Marie som för några år sedan var i samma situation som oss då Jonas 2012 gjorde IronMan i Kalmar.......det går nog att gissa vad 90% av samtalen kretsar runt när vi ses :)



Jonas och Marie bor fantastiskt fint vid vattnet intil Kalmar Sund, och trots förkylning så gjorde Jonas mig sällskap för mitt livs första dopp i våtdräkt där nere. 12-13 grader slog emot ansiktet men förvånansvärt nog så upplevde man det inte som kallt (förutom stunden då dräkten vattenfylls och nivån passerar dom ädlare delarna då)



800-1000 meter simning blev det på Fredagkvällen

Lördagen blev ändå höjdpunkten då Jonas tog med mig runt den riktiga Ironman banan på Öland, eller iallafall en del av den.

Vi cyklade 8 rejält blåsiga mil på fina Öland och man fick testa på banan. Vilken känsla!
Jag har jobbat för det här i 4 års tid, fokuserat och tänkt på detta varje dag i 4 år och att nu få rulla ut på tävlingsbanan så här 2 månader före start var så jäkla häftigt rent ut sagt!



Trycka på över Allvaret på Öland, ensam på sadeln i den karga miljön som är där och verkligen få en smak på av vad nu är så nära, så otroligt nära.....magiskt :)



Det här vikten med stöd under en IM satsning har jag pratat om tidigare, jag har turen att omge mig med bra vänner som hjälper till. Intersport supportar mig med material och stöd så jag kan göra denna dröm verklig.


Men det största stödet kommer tveklöst hemifrån familjen, och framförallt från min fantastiska fru Veronica. Utan henne skulle det aldrig gå och det är inte många som skulle vara så uppmuntrande när mannen försvinner ut på ett 4 timmars pass en Söndagskväll vid 19.00



Jag älskar dig Veronica!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar