måndag 27 oktober 2014

Dags att se ut som en säl under en hajattack igen

Det är så jag föreställer mig att det ser ut. Skum, bubblor och nån som skriker......

Simmare är speciella, dom använder roliga ord och ser helt blåallvarliga ut när dom säger dessa. 

Idag kom simtränaren in på kontoret och sa, "ikväll ska vi köra med en dolme mellan benen, då blir det ordning ska du se"  

Japp, simträningen blir nog förbaskat intressant idag. (dolme är tydligen nått slags flytredskap och absolut inget att garva åt fick jag förklarat för mig)

Vi ska vara på plats 10min innan coachen kommer. Stretcha, tänja och sträcka ut kroppen. "Vi vill inte ha några sträckningar i det här skedet" förklarade han. 

Jag misstänker att han tror att om vi förutom den bedrövliga tekniken också åker på en sträckning, ja då finns det inget hopp...då är han en simcoach utan elever.......vad dom i Japan kallar en badsamuraj. 

Sen kommer den där välbekanta tanken. 
Tänk om.....ja tänk om jag bara hoppar i den där iskalla bassängen och helt plötsligt behärskar detta satans påfund som crawl är, jag betar av längd efter längd som ett vattendjur! 

Tanterna med badmössa och näsklämma i banorna brevid blir så imponerade av killen i bassängen så dom måste sätta sig på kanten och bara titta.......

Idag är det nog så, det känns så! Nu är det dags att bege sig, nu ska man klämma fast en dolme mellan knäna och bli det vattendjur jag i grund och botten är! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar