måndag 15 december 2014

Vem satt på locket på motivationsburken?

Allt går i perioder, även träningsmoivationen. Vädret hjälper verkligen inte till :-/
Jag har sista 2 veckorna tränat ca 8 pass, inte alls var jag vill ligga i mängd.
Men ibland är det så, man tycker inte det känns roligt och då är det bra att bryta mönster.

Igår gjorde jag t ex ett pass med Borlänges hockeyveteraner. Det ger absolut ingenting ur en träningssynpunkt men det är en härlig stämning i båset och i omklädningsrummet och man skrattar en hel del med gubbarna som Söndag efter Söndag, år efter år tränar mellan 21.00 och 22.15
Idag vaknade jag upp och suget efter mjölksyra finns där igen. Små förändringar behövs, för det stora motståndet till att lyckas sitter inom mig och kallas för ursäkter.

Ursäkter föds ur problem med motivationen, iallafall med mig. Och problem med motivationen kommer allt som oftast över att man känner att man spottar på en sten.....man ser inte utvecklingen.
Det är därför jag behöver tävlingar!



Om det ser ut som på bilden ovan, som är från förra veckans 13km i Bergebo så är det svårt att springa på rekordtider! Mer skridskor är löpning....:-)

Men på alla problem finns även lösningar, nedan är ett par Icebugs som är en "dubbad" löparsko för vinterunderlag som säljs på Intersport Centrumbutiken för 1.599:- SEK.
För att kunna springa året runt är verkligen en kostnad jag kan ta. Slitaget på dessa blir inte lika hårt som på vanliga "sommarskor" så livslängden är oxå betydligt bättre. Väl investerade pengar för alla som vill underhålla löpningen under vinterhalvåret


Att springa på vintern är faktiskt bland det skönaste som finns! Man förbrukar inte lika mycket vätska som på sommaren så jag behöver inte ta med mig vatten på långpassen upp till 2 timmar, luften är frisk och skön för lungorna.....förutom halkan finns inga nackdelar. Och skon ovan löser problemet med halkan :)

Och då kan man faktiskt få tillbaka farten så pass bra att villaägarna gör vad dom kan för att du inte ska springa så fort ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar