tisdag 2 december 2014

Att jaga tjejer i skogen i bäcksvart mörker.....

Tisdagen v. 48 bjöd på ett fantastiskt roligt pass, 90-100 min terränglöpning med Domnarvets GOIFs damorienterare :) Ca 8 tjejer och 2-3 grabbar drog upp i skogen klockan 18.00 med pannlampa.
För mig var detta något helt nytt men tänkte att jag åtminstone hade ett par riktigt fina skor att skylta med, så det såg ut som man hade koll på läget menar jag.......


Lärpengen blev att orientering INTE ska utövas med skor som tänkts användas till något annat än just orientering!!! :-)

Nu hade vi vare sig karta eller kompass med oss vilket jag förstått är själva kärnan i orientering.
Men när jag för 3:e gången och som ensam i sällskapet ramlade ner i en midjedjup bäck beslutade jag att inte fasen kan man kalla detta för löpning längre :-/

Efter ca 1 timmes löpning så säger den som springer först i gruppen och leder oss andra att ljusen nedanför kullen antingen är Falun.....eller Fågelmyra sopstation.
Även i dagsljus är ju skillnaden hårfin för en inbiten Borlängebo men när man i bäcksvart mörker i en björn och vargtät skog långt från civilisationen, med en pannlampa vars batteri börjar ge vika får höra dom orden så blev jag lite orolig......det skiljer sig nämligen ca 20km mellan dessa 2 platser

Iskall om fötter och en toppluva som verkade ha frusit fast på huvudet kom man tillbaka till bilen med ett stort leende, galet roligt pass med riktigt starka och hela tiden glada orienteringstjejer från Domnarvets GOIF. Detta blir det absolut fler gånger!

Trots detta har veckan varit dålig ur en träningssynvinkel, har liksom inte haft motivationen. 
Jag är på eller av som människa, inget mitt emellan. Problemet blir när jag har motivationsbrist, då faller jag totalt med allt från kost till motion. Frosseriet går till överdrift precis som träningen kan göra när jag är i såna perioder! Turligt nog vet jag hur jag måste göra för att ta mig ur spiralen, total nolltolerans på socker och onyttigheter. I morgon kör jag en sån period igen, fram till Julafton blir det inget fikabröd eller annat godis och liknande. Sköter jag kosten så sköter jag oxå träningen, det funkar för mig iallafall.....och tills på Tisdag är pannlampan laddad med nya batterier😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar