måndag 24 november 2014

Om du måste ställa frågan "- varför", så finns det inget svar jag kan ge som får dig att förstå det ändå :)

Det finns två sorters människor, dom som ställer frågan "Varför ska du göra en Ironman" och dom människor som inte ställer frågan.

Problemet är att om du tillhör kategorin som ställer den frågan, så finns det inget svar jag kan ge som gör att du kommer förstå det ändå :)

Ovan kommentar är stulet från min kusin Jonas som med en Ipa i handen på Norra Brunn i Stockholm i Lördags förklarade hur han såg på det här med Ironman.
Jonas gjorde sin Ironman med bravur 2012 och är vänlig nog att komma med träningstips och idéer för mina förberedelser

En annan bekant som tillhör Europaeliten inom löpning på maratondistanser gav mig sitt bästa tips inför min Ironman.

Han sa följande: "-Det bästa tips jag kan ge dig är att du försöker undvika i största möjliga mån att prata träning hemma, för om du inte lägger band på dig så kommer familjen kräkas på dig i Januari"
Och en annan som ville ha lite träningstips liksom....:-)

Man kan skratta åt kommentaren men det ligger så mycket sanning i det. Detta är en så stor del i ens liv just nu och självklart vill man tala med allt och alla om sitt stora intresse. Man vill lära sig av dom som vet, och försöka förklara för dom man vill ska veta....som ens fru i det här fallet :)
.
Hur konstigt det än låter så vill inte Veronica bli väckt efter ett nattskift för att jag måste berätta snitthastigheten på dagens cykelpass, eller hur pigga benen var på dagens långpass, jag måste försöka lära mig att det är så :)

Jättekonstigt är det, för överallt annars verkar hela världen tänka på Ironman träning, se bara nedan vad som satt i tunnelbanan i Stockholm t ex

För mig väntar ikväll lite cykelintervaller i garaget, ett nödvändigt ont efter helgens frossande i god mat och dryck......:-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar