onsdag 11 mars 2015

Cykelpremiär!!

VasaloppsSöndagem tillbringades i soffan detta år pga föregående veckas ryggskott. Jag var bitter över det ungefär till klockan 10.00, då insåg jag att allt händer av en mening :-) Stor eloge till alla krigare som tog sig i mål, 9 mil på skidor är långt och jobbigt under perfekta förhållanden. I Söndags var det allt annat än perfekta förhållanden!

Jag kan turligen nog träna dom tre grenarna i triathlon relativt problemfritt. I Söndags blev det en löptur på ca 2 mil, Måndagsmorgonen blev det simning sedan ett cykelpass utomhus på drygt en timme.

Ny cykel köptes i veckan oxå, så galet snygg! Jag stod i valet och kvalet mellan att gå på en tempohoj eller en racer. Jag kom fram till att jag troligtvis vill cykla fler tävlingar än bara triathlon och då föll valet på en "vanlig" racer. (Tempohojarna får nämligen bara användas till Triathlontävlingar)

"The Black Pearl" :)

Cykeln är en kraftig uppgradering mot min gamla hoj så det kommer bli spännande att se om det är någon skillnad, jag kommer troligtvis köra premiärpasset under Onsdagseftermiddagen, återkommer med utlåtande :)

Det är grymt skönt att framöver kunna fokusera på träning som inte är lika väderberoende som skidor. På med skorna och ut och spring bara, skiner solen så tar vi cykeln och regnar det så åker man till simhallen eller går ut och springer intervaller på löpbandet i garaget. Inga möjligheter till ursäkter med andra ord.

Står jag oförberedd vid starten i Kalmar så är det mitt eget fel, ingen annans

Tisdagskvällen speglar situationen man står inför varje vecka som heltidsarbetande tvåbarnsförälder.
Frun jobbade eftermiddag vilket innebär att jag hämtar på dagis. På tisdagar är tyvärr simhallen stängd på morgonen så träningen ska helst bli av på lunchen eller före jobbet. Igår var det mycket på jobbet så det blev en kortare lunch och ingen träning, hem och hämta barnen och fixa mat och städa.
Leka med dottern och läsa med sonen innan båda är i säng vid 20.00 tiden. Då är man rätt slut....

Men...

Det är bara att bita ihop och dra på sig skorna och gå ut i garaget och springa, igår blev det intervaller på bandet, stirra in i väggen och tugga tills låren skriker och det känns som att andas genom ett sugrör. Snabbt och effektivt och avklarat på ca 45 min
Pannkakor bestämde dottern och det tog säkert 30 min att göra ren köket efter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar