onsdag 4 mars 2015

I motvind lyfter Draken


Ja det sägs ju så, men det är ändå tufft när det inte riktigt vill ge sig.

Hela vintern har bestått av sjukdomar och skador. Tränat bra däremellan och sen ett bakslag. Iochmed att Vasaloppet varit ett mål med vinterns träning så har man inte haft svårt att hitta motivationen att sätta igång efter dom bakslag som blivit. Men idag fick man ta ett tufft beslut....

Inget Vasalopp 2015!

En oldtimers match med gamla lagkamrater i Lördags slet upp ett ordentligt ryggskott, och när man inte kan sätta på sig strumpor själv så är man inte redo för ett Vasalopp.....det blir liksom så kallt åt fötterna att åka utan strumpor :-/



Skämt åh sido är jag ganska stolt över beslutet ändå, på ett vis...

Jag brukar inte tänka förståndigt i dessa lägen, jag brukar inte tänka långsiktigt.
Det hade kanske gått att köra på Söndag, jag hade kanske känt mig 90% på Lördagen och bestämt mig för att prova.......men till vilket pris? 
Mitt mål är 15 Augusti och jag har tänkt igenom detta 1000 gånger sedan i Lördags. Är det värt risken att förvärra något, att förstöra 2 månaders träning framöver eller ännu mer? Svaret är självklart nej....

Det var grymt skoj att träffa alla gamla lirare igen, många är fortfarande riktigt duktiga och skulle inte göra bort sig i seriesystemen. Leksands lagkapten från förra året Gabbe Karlsson dominerade på backen (centeruppsättningen var full :-), Mörrum legendaren och fd Leksandspelaren Ola Sundberg fick bilda kedja med sönerna som även dom spelat i Borlänge. Häradsbygdens skridskovurtios Blomstrand kunde fortfarande dela ut proppar. En riktigt rolig Lördag......som slutade efter 2 byten för mig :-(




Nu gäller det att göra som en blöt hund och skaka av sig detta nederlag, börja blicka framåt. Sluta se mig själv som en skidåkande trithlet utan istället se mig själv som bara en triathlet. All träning, och jag menar all träning från den här punkten kommer vara relaterat till dom tre grenarna i en IronMan......men först ska ryggen läka så man inte går på fler minor. Jag ska den 1:a Augusti 2015 göra mitt sista riktigt tuffa långpass, efter det är det 2 veckor lugn träning varav sista veckans träning kommer göras på plats i Kalmar.
Det är helt enkelt bara att börja fokusera på den 4 år långa målsättning man haft. För nu finns inget annat i vägen......förutom ett ryggskott då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar